Monday, October 20, 2014

Pendapatan Sampingan

 

 
Inilah Hasilnya DADIH

salam sejahtera buat reader2 n rakan2 ayah rie ucapkan,entry kali ni ayah rie nak kongsikan dengan rakan2 semua adalah pasal peniagaan dadih,kalau rakan2 semua nak tahu meniaga dadih ni boleh dijadikan sumber pendapatan sampingan,walaupun tak banyak...tapi ia bergantung pada jumlah n kuatiti yang kita buat,senang citer,banyak kita buat banyaklah untung yang kita dapat,kalau nak dikira untung dan modal yang kita buat hasilnya satu kali ganda modal,tu kalau harga kita letak bagi semangguk/sebekas lebih rendah pada harga biasa,sebagai contoh harga biasa yang di jual bagi sebekas adalah 50sen dan RM1 tapi kita jual adalah 40sen dan 80sen.cuba rakan2 semua bayangkan kalau rakan2 menjual dengan harga biasa untungnya sahaja boleh mencecah satu setengah daripada modal dengan kata lain untungnya 3 kali ganda dari modal yang di keluarkan,cara nak membuatnya juga taklah rumit sesangat,kiranya berbaloi lah dengan hasil yang kita dapat nanti,perkara penting yang ayah rie nak tekankan di sini dadih ni ada pelbagai perisa jadi rakan2 kena lah pilih perisa yang kita nak jual,kita kena lah pandai pilih perisa,maklum la budak2 ni kita kena tahu perisa kegemaran diaorang,kira senang citer perisa yang senang laris,bak kata datuk d herb tu"terlajak laris",ini kerana ia akan membantu kita untuk meneruskan lagi perniagaan dadih kita,kalau tak laku macam mana kita nak niaga lagi kan.kalau dah laku dan sedap nanti makin ramai la pelangan yang datang beli dadih kita,bila dah ramai kita boleh tambah sikit demi sikit jumlah bekas yang kita jual,mula2 kita jual 1 pek dadih,bila pelangan dah bertambah kita boleh la tambah dari 1 pek kepada 2 pek,pada mulanya kita jadi peniagaan ini sebagai sampingan bila dah maju n bertambah boleh la kita jadikan peniagaan ni tetap.


 Peace No War (PNW)...


 
 

2 comments:

Muhammad Khudri said...

Memang selalu ker jual dadih nie? Bagus la ada kerja sambingan....

Ayah Rie said...

@Muhammad Khudri
baru nk berjinak2 org kata..bt masa ni mmg mcm tu la..slalu ada je